လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ေစ်းကြက္မွာ ရွိေနတဲ့ ကမာၻေက်ာ္ Apple အပါအဝင္
အျခားနည္းပညာပစၥည္း အမ်ားစုဟာ Grey Marketလို႔ ေခၚတဲ့ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္နဲ႔
တင္သြင္း ယူေဆာင္ေရာင္းခ်ေနၾကတာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တကယ္တမ္း သက္ဆိုင္ရာ
ကုမၸဏီရဲ႕ တရား၀င္ ခြင္ျပဳခ်က္နဲ႔ တရား၀င္ သယ္ယူ တင္သြင္းေရာင္းခ်ေနၾကတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံက Appleကို ႏွစ္သက္တဲ့ သူေတြ၊
စိတ္၀င္စားသူေတြအတြက္ Appleရဲ႕ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳ ဆိုင္မွာမွ
ဝယ္ယူအားေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္တြင္းမွာတင္ အားေပးႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔
ၾကားသိရသည့္အတြက္ Myanmar ICT News အဖြဲ႔သားမ်ားမွ အဆိုပါ ဆိုင္နဲ႔
ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာစံုကို သတင္းတက္ေရာက္ယူရင္း၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Apple
Authorized Reseller တာ၀န္ယူ ဖြင့္လွစ္သြားမည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား
စြန္႔ဦးတီထြင္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုျမတ္ထူးႏွင့္
ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့သမွ်ကို ICTပရိတ္သတ္ႀကီးသို႔ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ရပါတယ္။
မဂၤလာပါ ကိုျမတ္ထူး။ အရင္ဆံုး အေနနဲ႔ Apple Authorized Reseller ဆိုင္ႀကီး ဖြင့္ဖို႔ စီစဥ္ျဖစ္ခဲ့ပံုေလးကို ေျပာျပေပးပါဦးဗ်ာ။
ဒီ AARကို ဖြင့္ဖို႔အတြက္ ကနဦး ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံမႈမ်ားစြာနဲ႔
သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားစြာ ရယူခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘက္ကေန Apple
ဘက္ကို တင္ျပစရာ ရွိတာေတြ တင္ျပၿပီး သူတို႔လည္း လက္ခံတယ္ဆိုမွ အခုလို
Authorize ရတဲ့ ဆိုင္ခြဲ တစ္ခု ဖြင့္ဖို႔ ျဖစ္လာတာပါ။
အခု ကိုျမတ္ထူး တာ၀န္ယူ ဖြင့္လွစ္မယ့္ AARရဲ႕ ဆိုင္နာမည္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ mDrive လို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရသလဲဆိုတာ။
ဆုိင္နာမည္က mDrive ပါ။ Apple က AAR ဆိုင္ေတြကို နာမည္ေပးတဲ့ အခါမွာ
Apple Premium Reseller (APR) ဆိုင္ေတြလို အခြင့္အေရး ဒီေလာက္ႀကီး
မေပးဘူးဗ်။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာမွာ ရွိတဲ့ AAR, APRဆိုင္ေတြနဲ႔လည္း နာမည္
မတူရဘူး၊ Apple လို႔လည္း မသံုးရဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္္ ထိုင္းမွာ ေရာက္တုန္း
ကားေမာင္းေနရင္းနဲ႔ ရခဲ့တဲ့ စိတ္ကူးေလးတစ္ခုေပါ့ေနာ္၊ m ဆိုေတာ့ Mac
ကြန္ပ်ဴတာလို႔ ဆိုလို႔ရၿပီး Drive ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ
Macႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ပစၥည္းေလးေတြကို ဦးေဆာင္ကာ
ေမာင္းႏွင္သြားေပးမည္လို႔လည္း ဆိုလို႔ ရပါတယ္။
ဆိုင္ရဲ႕ တည္ေနရာ၊ အက်ယ္အ၀န္းနဲ႔ ျပင္ဆင္မႈေလးေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး ခင္ဗ်။
mDrvieက Junction Square ပထမထပ္မွာ ဖြင့္လွစ္သြားမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့
အက်ယ္အ၀န္းကေတာ့ ၁,၃၅၀ စတုရန္းေပ ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ျမန္မာျပည္မွာ Apple ပစၥည္းသီးသန္႔ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ဆုိင္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္
အႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ အပိုင္းကေတာ့ Appleက ကမာၻေပၚမွာ စည္းစနစ္
အႀကီးဆံုး ကုမၸဏီလို႔ ေျပာရမယ္ဗ်။ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ရွိတဲ့ Appleရဲ႕
AARေတြအားလံုး တစ္ပံုစံတည္း တည္ေဆာက္ဖြင့္လွစ္ရမယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ဆိုင္ရဲ႕ ဒီဇိုင္းပိုင္းက Appleရဲ႕ ဒီဇိုင္းေပါ့။
ဒါဆို အရင္ဆံုး Appleနဲ႔ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္မႈရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္က သူ႔ရဲ႕ ဆိုင္ခန္း ဒီဇိုင္းကို အခမဲ့ ရလိုက္တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္မွာေပါ့။
ဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီဇိုင္းဆိုတာထက္ Appleရဲ႕ Rules ေတြကို
လိုက္နာရမွာ။ ဒီဇိုင္းဆြဲဖို႔ အပိုင္းတစ္ခုတည္းေတာင္ ကၽြန္ေတာ္
ဒီဇိုင္းဖိုးကို ေဒၚလာ ၁၇,၀၀၀ေလာက္ အကုန္ခံၿပီး ဆြဲခိုင္းရတယ္။
Rules ေတြဆိုတာက…။
ဒါကလည္း တစ္ကမာၻလံုးမွာ ရွိတဲ့ AARေတြအားလံုး လုိက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြဗ်။
ဘယ္ေလာက္ထိ အေသးစိတ္ ပါလဲဆိုရင္ ထိုင္ခံုေတြ၊ စားပြဲေတြက အစ ဘယ္ေလာက္
အျမင့္၊ အကြာအေ၀းက ဘယ္ေလာက္ျခားရမယ္၊ ဘယ္စားပြဲက ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွာ၊ ဘယ္စင္က
ဘယ္လို ထားရမယ္၊ စားပြဲေတြကို ဘာသားေတြ သံုးၿပီး ေဆာက္ရမယ္၊ ဘာအေရာင္ပဲ
သံုးရမယ္ဆိုတာေတြ စတာေတြကို တကယ့္ကို တိတိက်က် ေျပာထားတယ္ဗ်။
AAR ဆိုင္ ဖြင့္လွစ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ ရေအာင္ အဓိက Rules တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပေပးပါလား။
ရပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ အေသးစိတ္ေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ ပထမတစ္ခ်က္က
ကၽြန္ေတာ္တို႔ AARဆိုင္ေတြရဲ႕ ၾကမ္းခင္းေပၚမွာ စကၠဴပံုး မရွိရပါဘူး။
ေတြ႔ရိွတာနဲ႔ ေနာင္ေန႔ ဆုိင္ပိတ္ေတာ့တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္စဖြင့္တာနဲ႔ iPad
အျဖဴေရာင္က ဆိုင္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွာ ခင္းက်င္းျပသထားရမွာ ျဖစ္ၿပီး iPad
အနက္ေရာင္ကေတာ့ ဆိုင္ရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းမွာ ခင္းက်င္းျပသထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဆိုင္ေပၚမွာ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ အားလံုးဟာ Genuine
ပစၥည္းေတြပဲ ျဖစ္ရမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေစ်းႏႈန္းေတြ ေဖာ္ျပထားမယ့္ standက
productရဲ႕ ညာဖက္ျခမ္းမွာ ထားရပါမယ္။ ေနာက္ၿပီး specification standကေတာ့
ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွာ ထားရမွာပါ။ ဆိုင္တြင္း Decoration အပိုင္းကို စိတ္ႀကိဳက္
ဖန္တီး ေျပာင္းလဲခြင့္ မရွိသလို Apple Productေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ Discount
မလုပ္ရပါဘူးတဲ့။ ဒါကေတာ့ အလြယ္ ေျပာႏိုင္တဲ့ Ruleေတြပါ။
ဒါနဲ႔ AARနဲ႔ APRရဲ႕ ကြာဟခ်က္ေလးကိုလည္း ေျပာေပးပါဦး။
AARက Apple Authorized Resellerေလ၊ အသိအမွတ္ျပဳ ဆိုင္ခြဲ သေဘာမ်ိဳး
ျဖစ္ၿပီး APRကေတာ့ Apple Premium Resellerေပါ့၊ AARထက္ တစ္ဆင့္ျမင့္တယ္လို႔
ေျပာႏိုင္ပါတယ္၊ AARက ပစၥည္းေရာင္းႏိုင္မယ္၊ Trainingေပးႏိုင္မယ္၊
ဒါေပမယ့္ Serviceေတာ့ မရဘူး။
ဒါဆို ကိုျမတ္ထူးက ဘာျဖစ္လို႔ APRကို တစ္ခါတည္း မလုပ္တာလဲ၊ အရင္းအႏွီးေၾကာင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ အျခားအေၾကာင္းမ်ား ရွိေသးလား။
ကၽြန္ေတာ္ အခုဖြင့္မယ့္ mDriveက တကယ္တမ္း APRဖြင့္ႏိုင္ေလာက္တဲ့
အက်ယ္အ၀န္း အေျခအေန အားလံုး ျပည့္စံုပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆုိေတာ့ AAR
ဖြင့္မယ္ဆိုရင္ အက်ယ္အ၀န္းအတြက္ ၈၀၀ စတုရန္းေပ အနည္းဆံုး လိုအပ္ၿပီး APR
အတြက္ကေတာ့ ၁,၄၀၀ စတုရန္းေပ အနည္းဆံုး ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ APRကို
တစ္ခါတည္း ဖြင့္ခြင့္ မေပးတာက Appleဘက္က၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ Apple
Products သံုးစြဲသူ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ၊ ေစ်းကြက္ က်ယ္ျပန္႔မႈ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ
ဆိုတာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ APRကို ဖြင့္ခြင့္ မေပးေသးတာ
ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ AARက သူတို႔ ခြင့္ျပဳတဲ့
ပစၥည္းေတြ ေရာင္းခ်ခြင့္ ရွိတယ္၊ Training ေပးခြင့္ ရွိတယ္၊ Service ပိုင္း
၀န္ေဆာင္မႈ ေပးလို႔ မရဘူး။
mDriveက ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ဖြင့္လွစ္မွာလဲဗ်။
ကၽြန္ေတာ္ မွန္းထားတာေတာ့ စက္တင္ဘာလထဲမွာပါ။
mDriveက ေပးမယ့္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
mDriveက iPhoneက လြဲလို႔ Appleရဲ႕ Productေတြ အားလံုးကို
ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာပါ။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီ Productေတြနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အသံုးျပဳမႈ
ဆိုင္ရာ Trainingေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏိုင္တဲ့ ပ့ံပိုး ကူညီမႈေတြ
အားလံုးကို ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Trainingေပးမယ္ဆိုတာေတြက…။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ Apple Productေတြ အေၾကာင္း
အသံုးျပဳပံုေတြ၊ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းနည္းေတြနဲ႔ သိေကာင္းစရာေတြကို
သင္ၾကားေပးသြားမွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရသေလာက္ ႏိုင္ငံတကာက Apple Official Store ေတြဆိုရင္
Appleပစၥည္းတြကို Serviceေပးတဲ့ ေနရာမွာ ခ်က္ခ်င္းျပင္ဆင္ေပးတာမ်ိဳး
ဒါမွမဟုတ္ အသစ္လဲလွယ္ေပးတာမ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္၊ အခု ကိုျမတ္ထူးတို႔
ဆီမွာေရာ ဘယ္လို Serviceေတြ ေပးသြားမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ရွင္းျပေပးပါဦး။
ဥပမာ အလြယ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိ သံုးေနတဲ့ iPhoneေတြ
ပ်က္ရင္ ျပင္ေပးတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ အသစ္လဲလွယ္ေပးတဲ့
၀န္ေဆာင္မႈေတြကို Apple Official Storeလို ေနရာမ်ိဳးမွာသာ လုပ္ေပးခြင့္
ရွိတယ္။ အာရွတိုက္မွာ ဆိုရင္ အေမရိက ႐ံုးခ်ဳပ္က ကိုယ္တိုင္ လာဖြင့္ထားတဲ့
Apple Official Storeဆုိတာေတြက တိုက်ိဳ၊ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ေဘဂ်င္းမွာပဲ
ရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ Appleရဲ႕ AARနဲ႔ APRေတြပဲ
ရွိေသးတယ္။ အခု ျမန္မာျပည္မွာ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ Appleရဲ႕ ပစၥည္းေတြကလည္း
စင္ကာပူတို႔၊ ထိုင္းတို႔ Grey Marketက ပစၥည္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
AARအျဖစ္ ဖြင့္ခြင့္ရတဲ့ အားသာခ်က္ကေတာ့ Apple ကုမၸဏီက တိုက္႐ိုက္ေပးတဲ့
ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ Serviceအပိုင္းကေတာ့ Apple Official
Store ေတြလို လုပ္ပိုင္ခြင့္ထက္ စင္ကာပူနဲ႔ ဘန္ေကာက္တို႔မွာရွိတဲ့
AARေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္နီးပါးရေအာင္ လက္ရွိ ေတာင္းဆိုေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ဆိုင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆိုင္ဖြင့္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ
ျပည္တြင္းက လိုအပ္ခ်က္ေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး Appleက တာ၀န္ရွိသူမ်ားနဲ႔
တိုင္ပင္ၿပီး ျဖည့္ဆည္းေပးသြားဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။
တကယ္လို႔ Customerတစ္ေယာက္က သူ႔ရဲ႕ ပစၥည္းအတြက္ Service တစ္ခုခု
လိုခ်င္တယ္၊ ကိုျမတ္ထူး တို႔ကလည္း သူလိုခ်င္တဲ့ Service မေပးႏိုင္ဘူး၊
Apple Storeလို ေနရာမ်ိဳးမွာပဲ ေပးႏိုင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ ဆိုရင္ေရာ mDriveက
ခ်ိတ္ဆက္ေပးတာမ်ိဳး လုပ္ေပးမွာလား။
အဲဒီလို ၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳး ေပးဖို႔ကေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔က Apple Official Store အဆင့္ မဟုတ္ေသးပဲ Authorized Reseller
အဆင့္ပဲ ရိွေသးလုိ႔ပါ။ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က Authorized
ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း ဝန္ေဆာင္မႈ မေပးႏိုင္ေတာင္ လုိအပ္သည္မ်ားကို
နည္းလမ္းက်က် ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ mDriveမွာ iPhone မေရာင္းဘူးဆိုတာက…။
Appleရဲ႕ Ruleတစ္ခုပါ။ Authorizeဆိုင္ ျဖစ္တာနဲ႔ Apple Product
အကုန္လံုး ေရာင္းခြင့္ မရွိပါဘူး။ အာလံုးက Appleရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အတိုင္း
သြားရတာပါ။ iPhoneေရာင္းခ်မႈေတြ အားလံုးက Appleရဲ႕ Network Providerနဲ႔
သီးျခားသြားတာပါ။ Appleမွာက iPhone Teamနဲ႔ Mac Teamဆိုၿပီး သီးျခားစီ
ရွိပါေသးတယ္။ Mac Teamမွာ iPhoneကလြဲရင္ က်န္တဲ့ Apple Productေတြ အားလံုး
ေရာင္းခ်ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာျပည္အတြက္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုု iPhoneေရာင္းခြင့္ မေပးထားေသးပါဘူး။ လက္ရွိမွာေတာ့
iPhone Teamက ျမန္မာျပည္မွာ ေလ့လာမႈေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဒီမွာ Demand
ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ ဆိုတာနဲ႔၊ iPhoneရဲ႕ စနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈ ရွိရဲ႕လား
ဆိုတာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေနဆဲလို႔ သိရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သူတို႔
ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ iPhoneကိုပါ ခ်က္ခ်င္း ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာပါ။
ဒါဆို mDriveက ျပင္ဆင္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ဘာမွ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးေပါ့။
ဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူးေလ၊ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ Service မေပးႏိုင္ဘူးဆိုတာက
iPhoneေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Serviceေတြ ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုင္မွာ
ေရာင္းမယ့္ ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ Mac, iPad, iPod အစရွိတာေတြ အားလံုးကို
Serviceေပးသြားမွာပါ။
ဒါနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြက ေျပာၾကတယ္၊ Apple Productေတြ ျဖစ္တဲ့
iPadတို႔ iPhoneတို႔ကလည္း အျခားဖုန္းေတြ Tabletေတြနဲ႔ Securityအပိုင္းမွာ
မထူးျခားလွဘူး။ လံုၿခံဳမႈ မရွိလွဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္၊ အဲဒီ အေပၚမွာေရာ
ကိုျမတ္ထူးရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာေပးပါဦး။
ဒါက ရွင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း Macသံုးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါ။ လက္ရွိ
ေစ်းကြက္မွာ ရွိေနတဲ့ စနစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တံဆပ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲမွာေတာ့
Appleေလာက္ Security စနစ္ ေကာင္းတာ မရွိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Appleက စနစ္တူ ပစၥည္းခ်င္းက လြဲရင္ တျခား စနစ္ေတြနဲ႔
Shareလုပ္ႏိုင္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူရဲ႕
ecosystem က အျခား စနစ္ေတြထက္ ပိုမိုသာလြန္ ေနတာက တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္
Virus ၀င္ေရာက္ႏိုင္မႈမွာေရာ၊ Personal Data ခိုးယူ ေႏွာက္ယွက္ ခံရမႈ
အပိုင္းမွာေရာ အေကာင္းဆံုး ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံမွာက်ေတာ့ Personal Dataေတြ ခိုးယူခံရတာ၊
ေႏွာက္ယွက္ ခံရတာေတြ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားေနရတဲ့ အေပၚမွာေရာ
ကိုျမတ္ထူးရဲ႕ အျမင္ကုိ ေျပာေပးပါဦး။
ဒါက ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တာေလး ေျပာျပေပးမယ္။ iPadတို႔ iPhoneတို႔မွာ Appေတြ
ထပ္၀ယ္ခ်င္ရင္၊ ထပ္ထည့္ခ်င္ရင္ iTunes Gift Card ဒါမွမဟုတ္ Credit
Cardရွိမွ ၀ယ္ယူႏိုင္မွာ၊ ျပည္တြင္းမွာက Gift Cardပဲ ရိွေသးတယ္။
အသံုးျပဳသူလည္း အရမ္းနည္းတယ္။ iPad, iPhone အသံုးျပဳသူအမ်ားစုက Appေတြ
သူတို႔ရဲ႕ Device ထဲ ထည့္ခ်င္ရင္ မိုဘိုင္းဖုန္းဆိုင္ေတြမွာ သြားထည့္ၾကတာ
မ်ားတယ္။ ဒီေနရာမွာ Personal Data ေပ်ာက္ရွမႈ၊ ခိုးယူမႈေတြ ျဖစ္လာတာလို႔
ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ iPhone တစ္လံုးကို App တစ္ခုခု
ထပ္ထည့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာထဲကို အဲဒီ iPhoneမွာ
ရွိတဲ့ Fileေတြ အားလံုးဟာ Backup File အျဖစ္နဲ႔ ၀င္သြားတာ ဆိုေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕ ဖုန္းထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ အီးေမးလ္ေတြ၊ Notesေတြ အားလံုး
အဲဒီကြန္ပ်ဴတာမွာ က်န္ခဲ့လို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း လက္ရွိမွာ Service
ေပးေနတဲ့ ဆိုင္ေတြကို ထိခုိက္ၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မသမာသူေတြ ဆိုတာလည္း
ရွိႏိုင္တာမို႔ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရွိတာကို ေျပာျပတာပါ။
အဲဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ mDrive အေနနဲ႔ ဘယ္လို ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးမယ္လို႔ ရည္မွန္းထားသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ mDriveက iTunes Gift Cardေတြကို ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာ
ျဖစ္သလို အသံုးျပဳပံုေတြ၊ App Storeကေန Credit Card မလိုပဲ Applicationေတြ
ရယူပံုနဲ႔ App Store Account ဖြင့္နည္းေတြကိုလည္း အခမဲ့ သင္ၾကားေပးသြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္မွာ ဘာ ပစၥည္းမွ
မဝယ္လဲ ၎ လုပ္ပံု လုပ္နည္းနဲ႔ သင္တန္းမ်ားအားလံုးကိုလည္း
တက္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။
ဒီလို ၀န္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ Trainingေတြကေရာ လက္ရိွ ျပည္တြင္းက Apple ပစၥည္း ေရာင္းခ်ေနတဲ့ဆိုင္မ်ားနဲ႔ ဘယ္လို ကြာျခားမႈ ရိွမလဲ။
ကြာျခားမႈကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အေျခခံရွိၿပီးသား ၀န္ထမ္းေတြထဲက
၈ေယာက္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ သင္တန္း တက္ေရာက္ဖို႔ ေစလႊတ္မွာ ျဖစ္ၿပီး
Apple အသိအမွတ္ျပဳ Certificate မ်ားကို ရယူေစမွာ ျဖစ္တယ္။ ထိုနည္းျဖင့္
ပိုမို ေကာင္းမြန္ၿပီး ျမန္ဆန္တိက်တဲ့ အဆင့္မီ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း
mDriveမွ ေပးသြားမည္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
အဲဒီလို ထိုင္းကို လႊတ္လိုက္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကေရာ အရည္အခ်င္း
ျပည့္မီပါ့မလား။ Customerေတြ လိုခ်င္တဲ့ Demandေတြကို ျဖည့္ဆည္း
ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါ့မလား။
ဒါက ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သင္တန္းၿပီးလို႔ Appleရဲ႕
Knowledge Examကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေျဖႏိုင္မွသာ mDriveမွာ တာ၀န္ေပးသြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ထိုင္းကို လႊတ္မယ့္ ၈ေယာက္က Service ေပးမယ့္ သူေတြလား။
အခု လႊတ္မယ့္သူေတြက Training Team, Sale Staffနဲ႔ Managerေတြပါ။ Service Teamက သီးသန္႔ ရွိမယ္။
Trainingေတြ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ mDriveက မည္သူ႔ကို မဆိုေပးမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ mDriveရဲ႕ Customerေတြကိုပဲ ေပးမွာလား။
Appleကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်သူတိုင္း၊ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္းကို Training
ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မည္သူမဆို အခမဲ့ တက္ေရာက္ ေလ့လာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ လူတစ္ေယာက္က Appleကို စိတ္၀င္စားတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔မွာ Appleရဲ႕ Product တစ္ခုမွ မရွိေသးဘူး ဆိုရင္ေရာ။
အဲဒီ အတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္က လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းပါ စိုက္ထုတ္ၿပီး Training
ေပးသြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္သာ
လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွာမို႔ Training အပိုင္းမွာ သံုးမယ့္ စက္ပစၥည္း
အေရအတြက္ကေတာ့ နည္းႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္
စက္နဲ႔လာရင္ေတာ့ မပူရေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။
ပစၥည္းေတြ ေရာင္းခ်တဲ့ အပိုင္းမွာေရာ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္နဲ႔ အၿပိဳင္ အခ်ိန္မီ၊ ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း တန္းတူ ေရာင္းခ်ေပးမွာလား။
ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ထက္ေတာ့ မွာယူတဲ့ အခ်ိန္ကေန
ပစၥည္းေရာက္သည္ အထိ သတင္းတစ္ပတ္ ေနာက္က်ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ဖက္ႏိုင္ငံမွတစ္ဆင့္ တင္သြင္း ေရာင္းခ်မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္
အခ်ိန္ အနည္းငယ္ ေနာက္က်ႏိုင္တာ ျဖစ္ၿပီး ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း အနီးစပ္ဆံုး
ျဖစ္ေစရမယ္ဆိုတာ အာမခံႏိုင္မွာပါ။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ အခြန္အေပၚ
မူတည္ပါလိမ့္မယ္။
ေစ်းႏႈန္းေတြက အခြန္အေပၚ မူတည္ပါတယ္ဆိုတာေလးကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါဦး။
ဒီလိုပါ ကၽြန္ေတာ္တင္သြင္းတဲ့ ပစၥည္းအေပၚကို ႏိုင္ငံေတာ္ကို
အခြန္ဘယ္ေလာက္ ေပးေဆာင္ရမယ္ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ေစ်းႏႈန္း
ကြာဟခ်က္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ႏိုင္ငံအေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာေတာ့
ICTနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခြန္ေကာက္ခံမႈက အရမ္း နည္းတတ္ၾကၿပီး တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ
ဆိုရင္ အခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
အခုခ်ိန္ အထိ အခြန္ဘယ္ေလာက္ ေပးေဆာင္ရမယ္ ဆိုတာ မသိေသးတာေၾကာင့္
ေစ်းႏႈန္းကို အမွန္ကန္ဆံုး ျဖစ္ေစရပါမယ္လို႔ပဲ အာမခံႏိုင္ေသးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုျမတ္ထူးတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္တဲ့ ကုမၸဏီကိုလည္း ေျပာေပးပါဦး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က Appleရဲ႕ Authorizeဆိုင္ ျဖစ္ေပမယ့္ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ BaNANA ITနဲ႔ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ရတာပါ။ ဒါကလည္း BaNANA ITက
Appleရဲ႕ ဌာနခြဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က Appleရဲ႕ ႐ံုးခြဲ သေဘာမ်ိဳး
ျဖစ္တာေၾကာင့္ Appleရဲ႕ Authorize ဆိုင္ခ်င္းေတာ့ အတူတူပါပဲ။
ဒါနဲ႔ mDriveမွာ ေရာင္းမယ့္ Macနဲ႔ အျခားပစၥည္းေတြက
ထိုင္းႏိုင္ငံက ယူမွာဆိုေတာ့ တစ္ဖက္က တစ္ဆင့္ခံ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားသလား၊
ေနာက္ၿပီး mDriveက Appleရဲ႕ ပစၥည္းကို ယူၿပီး အျမတ္အစြန္းကို
ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ယူၿပီး ေရာင္းမွာလား၊ ကိုယ္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ေရာင္းမွာလား။
mDriveမွာ ေရာင္းမယ့္ Macနဲ႔ အျခား ပစၥည္းေတြ အားလံုးက ျမန္မာ ျပည္အတြက္
သီးသန္႔လာမွာပါ။ တစ္ဆင့္ခံ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားေပမယ့္ ပစၥည္း
တင္သြင္းရာမွာသာ တစ္ဆင့္ခံ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားတာပါ။ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တာေတြ
ေျပာင္းလဲတာေတြ မျဖစ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔က အျမတ္အစြန္းကို
ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ယူၿပီး ေရာင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေစ်းႏႈန္းေတြကို ကိုယ္တိုင္
ခ်ိန္ညိႇၿပီး ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ေစ်းကြက္မွာ Samsungက အရစ္က် စနစ္နဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို
သူ႔ရဲ႕ Productေတြ ေရာင္းခ်ေပးမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ mDriveမွာေရာ အဲဒီလို
အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါသလား။
Appleရဲ႕Marketing လုပ္ကိုင္ခြင့္ကေတာ့ နည္းတယ္ဗ်။ သူ႔ ပစၥည္းေရာင္းၿပီး
ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္မွာေတာင္ သူခြင့္ျပဳမထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာပံုစံ ကပ္လို႔
မရပါဘူး။ အားလံုးက Appleရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔မွ လုပ္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စကားမစပ္ လက္ရွိ အသံုးမ်ားတဲ့ Windows OSအေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
သူကလည္း အင္အားႀကီး စနစ္တစ္ခု ဆိုတာ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
စနစ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြ ရွိတာေၾကာင့္ Windowsနဲ႔
ပတ္သက္တဲ့ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ အလြယ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့
Windows စနစ္ အသစ္တစ္ခု အတြက္ Full Versionကို ေဒၚလာ ၁၀၀ ကေန ၂၀၀ေလာက္
ေပးၿပီး ၀ယ္ယူရမွာ ျဖစ္တယ္။ Mac မွာက ေနာက္ဆံုး ထြက္ခဲ့တဲ့ OS X Mountain
Lion ကို Version တစ္မ်ိဳးထဲသာ သတ္မွတ္ထားၿပီး ေဒၚလာ ၂၀နဲ႔ပဲ ေရာင္းတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တန္ေၾကးခ်င္း အရေတာ့ အဖိုးနည္းနည္းနဲ႔ ၀ယ္ယူသံုးစြဲႏုိင္မယ့္ OS
Xစနစ္ေတြ တြင္က်ယ္လာ လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Windows စနစ္ဟာ
ေနာက္ပိုင္း က်ဆံုးသြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔မွာလည္း
အားသာခ်က္ေတြ ရွိတာေၾကာင့္ အသံုးတြင္က်ယ္ေနဦးမွာပါ။
လက္ရွိ iOS စနစ္ေတြမွာ ျမန္မာ လက္ကြက္ေတြ မပါေသး၊
မသံုးႏိုင္ေသးတဲ့ အေပၚမွာေရာ Appleနဲ႔ ေျပာဖူးတာမ်ိဳး ရွိပါသလား။ ေနာက္ၿပီး
အဲဒီအေပၚမွာေရာ ကိုျမတ္ထူးရဲ႕ အျမင္ေလးကိုလည္း ေျပာေပးပါဦး။
ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္ပဲေလဗ်ာ။ ျမန္မာ လက္ကြက္စနစ္
သံုးခ်င္၊ ပါေစခ်င္တာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး သံုးခြင့္ရခဲ့ရင္လည္း
ဂုဏ္ယူခ်င္တာေပါ့။ ျမန္မာ လက္ကြက္စနစ္ အတြက္လည္း Appleနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္
ေျပာဖူးပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ ျဖစ္တဲ့
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ကြက္စနစ္ကိုေတာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ကမွ
သံုးစြဲႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္ နည္းနည္း လိုအံုးမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံက Grey Marketေတြရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ႀကံဳေတြလာႏိုင္မယ့္ အေျခအေနေလးကိုလည္း သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေနာက္ပိုင္းမွာ Grey Marketေတြရဲ႕ ေစ်းကြက္ ရရွိမႈကေတာ့
အားနည္းသြားလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း Serviceအပိုင္းေတြမွာ
ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိလာမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ Customerေတြက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ
ေပးလာပါလိမ့္မယ္။
mDriveမွာ Customerေတြက ၀ယ္ခ်င္သေလာက္ ၀ယ္ယူခြင့္ ရွိမွာလား၊
ေရာင္းခ်ေပးမႈ အပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း နည္းနည္းေလာက္
ရွင္းျပေပးပါ့လား။
ဟုတ္ကဲ့ ၀ယ္ခ်င္သေလာက္ ၀ယ္ယူႏိုင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ Organization ေတြအတြက္
၀ယ္ယူမယ္ဆိုရင္ ဥပမာေပါ့ေနာ္ အေရအတြက္မ်ားမ်ား ၀ယ္ယူမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္
နည္းနည္းေတာ့ ေစာင့္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က ၀န္ေဆာင္မႈ
လိုအပ္ခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး။ Appleကိုက Customer တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ အတြက္ဆိုရင္
အဲဒီ Customerရဲ႕ နာမည္နဲ႔ IDနဲ႔ တြဲမွတ္ၿပီးမွ ေရာင္းခ်ေပးတာပါ။ ေနာက္ၿပီး
အေရအတြက္ မ်ားမ်ား ၀ယ္ယူရင္လည္း ဥပမာ ဆယ္လံုး ၀ယ္ရင္ တစ္ပတ္မွာ ငါးလံုးစီ
ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ပဲ ထုတ္ေပးသြားမွာပါ။
ဒီလို ခြဲၿပီး ေရာင္းေပးတဲ့ အေပၚ ကိုျမတ္ထူးရဲ႕ အျမင္ေလးကို သိခြင့္ရွိမလား ခင္ဗ်။
ဒါက Appleအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ပစၥည္းကို Authorize မရွိပဲ တစ္ဆင့္
ျပန္ေရာင္းသူေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကာကြယ္တဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုလို႔ ထင္ပါတယ္။
mDrive အေနနဲ႔ေရာ Appေတြရဲ႕ အေရးပါမႈကို ဘယ္လို ျမင္သလဲ။
ျမန္မာျပည္နဲ႔ အကိုက္ညီဆံုး ျဖစ္မယ့္ Appေတြ အားလံုးကို App Storeမွာ
ပိုမို ရိွေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီမွာက Android အတြက္ App ေရးသူေတြ ရွိေပမယ့္ iOS
အတြက္ေတာ့ ေရးႏိုင္သူေရာ၊ ေရးသူေတြပါ နည္းေသးတာေၾကာင့္ အခ်ိန္ေတာ့ နည္းနည္း
ယူရဦးမွာပါ။
mDriveကို အရင္းအႏွီး ႀကီးႀကီးမားမား ေပးဆပ္ၿပီး
ရင္းႏွီးထားတာဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ Apple Productေတြ ေအာင္ျမင္မႈ
ရနုိင္တယ္လို႔ ထင္လို႔လား။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ Apple Productေတြ စ,သံုး
ျဖစ္တာ တစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာပဲ
အရမ္းကို ႐ူးသြပ္သြားတာ။ သူ႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ ေရရွည္
သံုးစြဲႏုိင္မႈေတြက သံုးဖူးသူေတြ အားလံုးလဲ သိပါလိမ့္မယ္။
မသံုးဖူးသူေတြလည္း ေနာက္ပိုင္း သံုးဖူးသြားရင္ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ
ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ႐ူးသြပ္မႈက ၄၀
ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ Apple Productေတြ ေစ်းကြက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္လို႔ ထင္တာ ၆၀
ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ mDriveကို ဖြင့္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာပါ။
Apple Productေတြ ေစ်းကြက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါဦး။
ဒါကလည္း ရွင္းပါတယ္။ Apple Productေတြကို လူအသံုးနည္းတာက ေစ်းႏႈန္းနဲ႔
အင္တာနက္ လိုင္းေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ တိုးတက္လာတဲ့ ေခတ္ထဲမွာ
Apple Productေတြရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြကလည္း လူတိုင္း လက္လွမ္း မီလာႏုိင္ေတာ့မွာ
ျဖစ္ၿပီး အင္တာနက္ လိုင္းေတြကလည္း ေနာက္ပိုင္း ပိုေကာင္းလာဖို႔
ရွိတာေၾကာင့္ပါ။ ဆက္သြယ္ေရး လိုင္းမွာလည္း လက္ရွိ ေအာ္ပေရတာ အသစ္ေတြက 3G,
4Gေတြ တပ္ဆင္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြ ရွိတာေၾကာင့္ အင္တာနက္ လိုင္းသာေကာင္းရင္
Apple Productေတြလည္း လူႀကိဳက္မ်ားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း Appleက ေစ်းသက္သာတဲ့ iPhoneေတြ ထုတ္မယ္လို႔ သတင္းေတြ ၾကားေနတဲ့ အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္မိပါသလဲ…။
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိ ေစ်းကြက္မွာ Appleအေနနဲ႔ အဓိက ၿပိဳင္ဆိုင္ရမွာ
Samsung ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တန္ေၾကးနည္း ဖုန္းေတြ ထုတ္ၿပီး
ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္သြားမယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
လက္ရွိ Apple Productေတြထဲမွာ iPhoneေတြကပဲ လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုး
ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္။ ေနာက္ပိုင္း Appleက iPhoneကိုပဲ မွီခိုသြားရမယ္ ထင္ပါသလာ။
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဗ်။ Appleက iPhoneကို ေစ်းကြက္ ရွာေဖြ႐ံုေလာက္ပဲ
ျဖန္႔ခ်ိတာ၊ Appleရဲ႕ တကယ္ ပစၥည္းအစစ္က Mac ဗ်။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္ခံတယ္၊
ေနာက္ၿပီး အဲဒီ စကားက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ Appleရဲ႕ ေျပာစကား။
Grey Marketမွာ လုပ္ကိုင္ေနသူေတြကိုေရာ ကိုျမတ္ထူးက ဘယ္လို အႀကံေပးခ်င္ပါသလဲ။
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ Grey Marketကေန AARဘက္ ေျပာင္းပါလို႔။ ေနာက္ပိုင္းမွာ
ညီမွ်မႈေတြ ရွိလာမွာ မဟုတ္တာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ ၿပိဳလဲမႈေတြ
ျဖစ္လာႏုိင္တာမို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္ၾကပါလို႔။
ေကာင္းပါၿပီ ကိုျမတ္ထူးေရ၊ ဒီေလာက္ဆို mDriveအေၾကာင္းလည္း
ေတာ္ေတာ္ေလး ျပည့္စံုၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္
AARဖြင့္ခ်င္သူေတြ ရွိရင္ သူတို႔ကိုေရာ ကိုျမတ္ထူးက ဘယ္လို အႀကံဥာဏ္ေတြ
ေပးခ်င္လဲ ေျပာပါဦး။
ေနာက္ထပ္ AARဖြင့္ခ်င္သူေတြကို ႀကိဳဆိုပါတယ္၊ လိုအပ္တဲ့
အကူအညီေတြကိုလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ mDriveက ေပးသြားမွာပါ။ တကယ္လို႔
လူတိုယ္တိုင္ အဆင္ေျပရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္ေပးၿပီး အႀကံဥာဏ္ေတြ
ေပးသြားပါ့မယ္လို႔။ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ထဲမွာလည္း ASEAN Free Trade Area
ရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အတူတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွ
အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
(Myanmar ICT ထံမွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)